Voedingsadvies

Indien u voedingsadvies wenst, bent u aan het juiste adres bij afslankingsconsulente Nicole.

Als zij u voedingsadvies bezorgt, kijkt ze eerst naar uw conditie of gezondheidstoestand, constitutie of erfelijkheid, uw dagdagelijkse activiteiten en uw huidige voedingsgewoontes om daarna een voedingsplan op te maken.

Gezonde voeding

De beste en natuurlijkste manier van afslanken blijft natuurlijk een gezonde en sportieve levensstijl. Gezonde voeding en veel beweging blijven de belangrijkste aandachtspunten om op uw gewicht en conditie te letten.

Een gezonde voeding bestaat uit 3 evenwichtige hoofdmaaltijden en 2 tot 3 gezonde tussendoortjes per dag.

U kunt bij afslankingsconsulente Nicole steeds terecht voor de samenstelling van een evenwichtig en gepersonaliseerd dagschema. Op deze manier is het mogelijk 0,5 tot 1 kg per week te verliezen. (*)

(*) Resultaten variëren van persoon tot persoon, resultaten van het verleden geven geen garantie voor de toekomst.

Een doorsnee gezond dieet bestaat uit:

    Graanproducten
    Aardappelen
    Groenten en fruit
    Vlees, vis en kip
    Melkproducten
    Vetstoffen
    Voldoende vocht

Wenst u meer informatie over gezonde voeding en een gezonde levensstijl, waarin u zich beter voelt? Neem dan vrijblijvend contact op met voedingsconsulente Nicole via de contactpagina van deze website of telefonisch. Zij helpt u heel graag verder!

Gezond afslanken

Door middel van gezonde voeding
Indien je wenst af te slanken door middel van een gezonde voeding zijn er geen speciale producten of ingewikkelde bereidingen vereist.

Een gezonde voeding bestaat uit drie evenwichtige hoofdmaaltijden en twee tot drie gezonde tussendoortjes per dag.

Met behulp van de diëtiste wordt er een gezond en evenwichtig dagschema op maat gemaakt, rekening houdend met jou wensen en noden. Een gezond dieet bestaat uit:

  • Graanproducten: donker brood, volle rijst en volkoren pasta
  • Aardappelen: liefst gekookt of gestoomd
  • Groenten en fruit: een grote portie groenten en twee tot drie stukken fruit per dag.
  • Vlees, vis en kip, liefst de magere soorten. Vette vis mag wel wekelijks in het menu ingepast worden.
  • Melkproducten: magere kaas, magere yoghurt of platte kaas, magere of halfvolle melk.
  • Vetstoffen zoals olijfolie en minarine mogen dagelijks gebruikt worden, maar wel met mate!
  • Naast een gezonde voeding is het ook belangrijk je lichaam te voorzien met voldoende vocht, het is aangeraden zeker 1.5 l water per dag te drinken.

Met behulp van proteïnemaaltijden

Het proteïnedieet voorkomt het alom bekende jojo-effect en draagt toch bij tot een snelle en veilige gewichtsafname.

Dankzij de constante toevoer van gemakkelijk opneembare eiwitten kan de stofwisseling normaal verlopen zonder enige vorm van spierafbraak.

Door uitsluitend groenten en proteïnemaaltijden te eten, verplichten we ons lichaam om de nodige energie te halen uit de bestaande vetreserves.

De afbraakproducten van de verbrande vetten zorgen ervoor dat je geen hongergevoel hebt en je je fit voelt.

Het dieet verloopt in verschillende fasen. Deze verschillende fasen zijn niet enkel belangrijk om de nodige kilo's te verliezen, ze spelen ook een cruciale rol in het heropvoedingproces m.a.w. het aanleren van een gezond voedingspatroon. In elke fase worden de voedingsmiddelen (brood, fruit, aardappelen, rijst, pasta) stapsgewijs terug ingebouwd.

Vooraleer men aan het eigenlijk eiwitdieet begint, moet men samen met de voedingsdeskundige de gunstigste periode (de minste stress, de minste onvoorziene gebeurtenissen) nagaan en samen een doel en een termijn (aantal te verliezen kg in hoeveel weken) bepalen.

Na de laatste fase van het dieet heb je geen proteïnemaaltijden meer nodig, maar eet je volgens de principes van de gezonde voeding (zie boven).